TESLİMAT & İADE
SEVKİYAT
Dear You İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi (“Satıcı” ) tarafından sipariş onay maili gönderildikten sonra, ürün veya ürünler Satıcı’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketine teslim edilir.
TESLİMAT
Ürün veya ürünler Satıcı anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile alıcı adresine teslim edilecektir. Yurt içi gönderilerde teslimat süresi sipariş onay maili gönderilmesinin ve alıcı ile sözleşme kurulmasının ardından ortalama en fazla 14 gündür. Bireysel müşterilerde ortalama 2-3 iş günü içerisinde teslimatı yapılmaktadır. Kurumsal müşteriler için teslimat süresi yapılacak sözleşmeye göre değişebilmektedir.
Ürün veya ürünler, anlaşmalı kargo şirketinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Anlaşmalı kargo şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı adreslerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksik bilgi olması halinde, sosyal ve doğal afet olayları olduğu hallerde teslimat süresi içerisinde belirtilen günde sarkmalar yaşanabilmektedir. Yaşanacak sarkmalardan dolayı alıcı, Satıcı’ya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün veya ürünler, alıcıdan başka bir kişi veya kuruma teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi veya kurumun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerinde yanlışlık ve eksiklikten veya alıcının adreste olmadığı durumdan dolayı yaşanabilecek ekstra kargo bedellerinden Satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler içerisinde ürün veya ürünler müşteriye ulaşamadı ise, teslimatta yaşanılan problemler hello@dearyou.com.tr e-mail adresine ivedilikle bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumlarında, paket teslim alınmayarak anlaşmalı kargo şirketi yetkilisine olay anında tutanak tutturulmalıdır. Alıcılar, eğer anlaşmalı kargo şirketi yetkilisi ile paketin zara gördüğü durumda aynı görüşte değil ise paketin teslim anında açılarak ürün veya ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun bir tutanak ile tespit edilmesi hakkını ellerinde tutar. Anlaşmalı kargo şirketi paket alıcıya teslim edildikten sonra görevini yerine getirmiş sayılmaktadır. Paket teslim alınmamış veya tutanak tutulma durumlarında hello@dearyou.com.tr mail adresinden veya 05358686060 no’lu telefon numarasından müşteri ilişkileri (“Müşteri İlişkileri”) ile iletişime geçilerek olayın bildirilmesi gerekmektedir.
İADE VE DEĞİŞİM
Alıcı, ürün veya ürünler teslim aldıktan sonra 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. İade işlemlerinin başlatılabilmesi için alıcının gösterdiği üçüncü kişiye veya alıcıya teslim edilen ürünün faturası ile birlikte Satıcı iade etmekle yükümlüdür. (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.) Cayma hakkı süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin geri gönderim kargo bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.
Alıcının istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan veya kişiselleştirilmiş ürün veya ürünler için cayma hakkı söz konusu değildir.
Alıcının cayma hakkını kullanması halinde Satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürün veya ürünlerle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve varsa alıcıyı borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeden iade edecektir.
Teslimi kabul edilmiş olan ürün veya ürünlerin değerinin azalması veya iade hakkının kullanılmasını imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa Satıcı’ya ürün veya ürünlerin değerini veya değerindeki azalmayı alıcının karşılaması gerekir.
Yanlış seçim ile alınan her ürün veya ürünler için genel iade süresi 14 gündür. Bu süre içerisinde, ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş ve tekrar kullanıma veya satılmaya uygun bulunmayan ürün veya ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, kargo içinde gönderilen ambalaj ile yapılmalıdır.
Yanlış seçim ile alınan ürün veya ürünlerde, ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma, şüpheli durumlar tespit edildiği hallerde veya ürünün alıcıya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün veya ürünler iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri ilişkilerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, Satıcı tarafından müşteriye iletilir. Müşteri İlişkileri ile iletişime geçildikten sonra ürün iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile alıcı adresine teslimatı yapan Satıcı ile anlaşmalı kargo şirketi kanalıyla Satıcı’ya ulaştırmalıdır. Satıcı’ya ulaşan iade ürün veya ürünlerde iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına veya hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ödeme yapılan kartın bağlı olduğu bankaya aittir.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda Satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani Satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri yani Satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.